Wednesday

Hari Ke 11 (Ahad 2/5)

Lepas breakfast aku cuba tidur macam biasa tapi tetap tak lena, so aku baca Quran aje lah. By mid-day aku tamat another 2 Juzuks (4 Juzuk lah kot pasal 2 Juzuks in Arabic dan 2 in English/translation). Aku dah berkira-kira yang aku nak khatam baca Quran sepanjang aku di penjara nih. Kalau tak ada apa-apa hal lain, aku akan dideport dalam masa 90 hari, so mengikut speed yang aku baca sekarang, InsyaAllah, boleh tercapai hajat aku tuh. Boleh baca a few rounds pun kot tapi that's too ambitious lah kan?

Terkulat-kulat aku menengok orang lain sibuk isi borang nak order barang-barang kat Commisary, yang macam kedai runcit tuh. Order barang harinih, kKamis baru barang tuh dikasi. Since akaun aku masih korang, itu yang buat aku terkulat-kulat tuh. Dah dekat 2 minggu, duit aku masih belum ditransfer lagi nih. So basically, aku lah detainee paling miskin kat sini, tak ada harta benda dan tak boleh nak menalipun.

Lepas lunch, masa orang tengah rileks-rileks tengok tv, Nasir-Iran sama Jihad-Morocco gaduh. Sampai berfuck-fuck gaduhnya, bertaki-maki. Gang Islam lainnya cuba leraikan tapi dua-duanya berkeras orang Arab, tau aje lah kan?. Betul-betul memalukan Islam, gang-gang Bible Study asyik gelak sambil juih-juih bibir tengok sesama Islam gaduh. Aku peratikan itu semua sebab aku tengah melepak kat kerusi di upper tier.

Nasir-Iran tuh pun satu hal, dah lah mudah baran, dah tahu yang Jihad-Morocco tuh tak baik, buat tak pediui aje lah. Ini siap diajak bertumbuk lagi. Geram aku dibuatnya, dah lah kitaorang yang Islam nih berapa kerat aje, semuanya tak berkualiti.

[Eh, pendek pulak aku tulis hari nih. Aku pun tak tahu pasal apa]