Saturday

Hari Ke 66 (Sabtu 26/6)

Tengah lari-lari pagi nih, ada C.O yang bahagian rondaan panggil kitaorang, aku sama dua detainees dari Unit sebelah, ke tepi pagar. Dia kata kitaorang tak boleh makan kat rec-yard anymore. Pasal banyak ulat dan semut. Baru kejap tadi tuh Parminder-India sama mamat Angola kasi semut makan, ditaburnya cebisan-cebisan roti kat sekeliling rec-yard tuh. Biasanya, petang-petang especially, kalau lepak-lepak tuh aku memang sediakan 2 granola bars, satu utk Amir-Bosnia. Dia pun sama, sure dia bawak jajan lain untuk makan sambil-sambil sembang.

Ada buat fire drill tengahari nih, kecoh jadinya sebab sorrang hilang, tak cukup bilangan. Rupanya mamat Honduras tidur, tak ada yang perasan dia kat bunk. Petang hujan lagi, so melepak kat dalam Unit aje. Eric-France ajak main ping-pong, tak ada sapa yang nak main sama dia so aku jer lah yang setuju. Tapi, tak sempat main lama, aku macam terbengang dengan dia (yang sungguhlah annoying tuh) so aku just walk away gitu.

Hari-hari, setiap waktu dan ketika aku sembang sama Amir-Bosnia, sampaikan dah tak ada sangat yang nak disembangkan. So tadi dia tanya aku, apa benda yang dalam hidup aku nih, yang tak boleh aku lupakan. Banyaklah aku cerita. Bila dah melarat-larat cerita gitu, aku tanya dia pulak, apa benda yang paling nakal (bukan jahat tapi nakal) yang pernah dia buat. Mulanya dia malu nak cerita tapi akhirnya dia cerita lah jugak. Tak berapa menjawab soalan aku cerita dia tuh sebenarnya. Sebab dia ceritakan pasal cara dia konkek awek dia. (Tak payah lah aku cerita kat sini, terlalu x rated ekekek)

Then bila dia tanya aku apa benda paling nakal/nasty yang aku pernah buat, aku mula tergelak. Aku beritahu dia yang aku tak pernah cerita kat sapa-sapa pun sebelum ini. Dialah orang pertama yang akan aku ceritakan kenakalan aku tuh. Bangga jer bila dia tahu yang dia orang pertama akan tahu cerita aku.

Aku rasa, benda yang paling nakal yang pernah aku buat, masa aku di Concord, New Hampshire dulu. Masa aku kerja restoran dulu tuh, ada aku tulis kat blog lama aku cuma aku tak ceritakan apa-apa pun. Sebab memalukan. Dan aku janji yang aku tak nak cerita kat sapa-sapa pun, cuma nak cerita kat Amir-Bosnia sebab dia kawan baik aku.

Aku cerita kat dia pasal aku kerja restoran tuh, then aku nak berhenti kerja, tapi little did I know yang tokay tuh memang nak berhentikan aku pun. Aku ingat lagi perumpamaan yang aku buat, "Kita hanya boleh merancang, tapi orang lain pun merancang jugak".

So alkisahnya, tokay tuh berhentikan aku, dia suruh aku balik New York pagi-pagi esoknya, sedangkan masa tuh snow lebat gila kat New Hampshire. So aku pun terpaksalah berhenti kerja. Tak ada lah aku bengang ker apa sangat cuma aku rasa ego aku tercalit aje lah bila diberhentikan kerja tuh. Aku tak ada niat nak balas dendam atau buat jahat apa pun tapi masa nak mandi pagi tuh, sebelum bertolak balik ke New York, aku terdapat satu idea yang tersangatlah nakal dan lawaknya, yang bila aku ingat-ingat, sure aku akan tergelak besar.

Masa aku kat bilik air yang aku kongsi sama tokay dan bini dia tuh kan, aku ternampak this one big bottle of Listerine. Yang kaler macam teh kosong tuh, bukan yang kaler biru tuh. Besar botolnya, muncung dia pun besar, kira "muat" lah. So aku buang sikit isi botol tuh, tinggalkan separuh aje. Then aku (sambil buat hati-hati takut pedih kote ooppsss) kencing dalam botol tuh. Pastuh aku buang sikit sebab banyak buih. Then aku taruk balik kat shelf. Dalam fikiran aku, rasakan ko, ko kencingkan aku (dengan memberhentikan aku kerja tanpa notis), aku kencingkan ko pulak. An eye for an eye gitu. Itu yang masa dalam train dari Concord ke Boston, aku asyik gelak sampai terpaksa tutup muka tuh, sebab lawak dan nakal sungguh apa yang aku buat tuh.

Malam nih kecoh lagi sebab Nasir-iIan gaduh dengan Mack-Ukraine. Then gang Bible Study masuk campur. Then Amir-Bosnia masuk campur.......

Sleep Sleep Sleep

Play Play Play

Read Read Read

Hate Hate Hate

Eat Eat Eat

Shit shit Shit

Pray Pray Pray

Tick Tick Tick

It's another day.