Sunday

Hari Ke 67 (Ahad 27/6)

Bersemangat pagi nih, aku buat exercise sampai 10-30 pagi, tak mandi dah lepas tuh sebab tengok World Cup, England vs Germany sampailah masa untuk head count, lepas tuh masing-masing sambung tengok bola sampailah lepas lunch.

Lepas Zohor, melepak kat rec-yard pasal lantai divarnish, dah tak ada apa dah nak disembangkan sama Amir-Bosnia, kitaorang tengok orang aje lah. Kadang-kadang tuh melawak sama mamat Angola, kadang-kadang sembang sama gang-gang Sikh, diaorang nih "alim" orangnya, sehari sampai 3 kali berkumpul baca kitab. Tapi baik-baik semuanya, itu yang mamat Spanish ingatkan yang diaorang nih Islam sebab diaorang pun bertutup kepala, dan kalau masa diaorang baca kitab tuh, aku melepak aje sama diaorang, macamlah aku join sekali.

Ky-Vietnam/US nih asyik membontoti aku jer seharian, ajak lari lah, ajak main games lah. Entahlah kalau dia tipu aku tapi dia kata dia suka sangat berkawan dengan aku walaupun kitaorang tak lah nampak macam rapat sangat pun.

Bought another $35 call time , esok baru masuk kat account aku. So aku kasi Edil-El Salvador guna balance account aku yang tinggal dalam $5 tuh sebab dia nak menalipun mak dia, esok dia akan dideport.

Order barang Commisary pun dekat $40 harinih, beli granola bars sampai 3 dozens, Amir-Bosnia pun ada beli jugak, kitaorang makan 4 granola bars setiap hari. Dia suka makan cookies sama honey buns tapi aku tak suka sangat.

Berapa kali ada yang gaduh harinih, sejak pagi ada jer yang bertekak. Semuanya pasal benda-benda kecik aje, Jihad-Morocco nak tengok both tvs, satu yang in English, satu lagi yang in Spanish. Marahlah dek gang-gang Spanish tapi diaorang nih tak berapa pandai sangat bertekak. Kalau dengan gagak, ha, itu baru best, diaorang banyak idea kalau bergaduh tuh.

Satu lagi pasal turn nak mandi, ada yang lama sangat mandinya, ada yang potong turn. Kat sini, kalau ramai yang nak mandi, kena susun dan aturkan towels etc, so sapa yang mula taruk towel, dialah mula. Tapi, kalau taruk towel ini hari, dan tak diusik-usik, dia still ada hak untuk mandi keesokkannya. Itu yang sentiasa ada aje towel yang tersusun, dan sentiasa ada aje yang skip.

Tapi yang paling lawaknya masa Mamat Angola "marah" kat C.O. Dia nih nak kata berani tuh betul jugak sebab selama ini tak ada siapa yang berani marah C.O sebab kalau tak kena gayanya, akan dihantar ke The Box. Dengan dia nih, sapa-sapa aje dia berani marah, ditengkingnya, dimaki hamunnya, sampaikan tak ada yang berani dengan dia. Kecik jer orangnya, kurus kering pulak tuh. Botak licin. Umurnya dalam 55 tahun. Masa dia marah C.O tuh, dilemparnya dokumen-dokumen, surat-surat lawyer dia, "You don't like me because I'm black", kata dia kat C.O yang duty malam nih.

Malam, sembang sama Edil-El Salvador, sama Dexter-Jamaica, nanti awal pagi dia nak dideport dah so itu yang kitaorang macam meraikan dia tuh, sembang sambil makan jajan.

Ada a few Latinos yang bengang kat Mamat Honduras bunkie Parminder-India, termasuklah aku. Sebab kitaorang nak tengok Desafio, siri yang macam Survivor tuh tapi dia tak kasi C.O tukar channel. Tv Spanish Channel tuh dia yang control. So adalah mamat mana tah yang baling dia dengan buah, dari upper tier. Mengamuk sakan dia, nasib baiklah dia tak expect pun aku yang baling tuh, iyalah kan, aku bukannya Spanish, tak kan aku nak tengok TV Spanish kan?

Empty and alone
That's all I know
Nothing inside telling me what I am
Nothing showing me what I could be
Just a void in an endless life
A blank page in a written book
It acts just like a black hole
Sucking up everything I know
Always leaving me empty and alone
Never leaving me stuff to know
Not letting me live for a goal
Not letting me get to know my soul
Always unknowing who I am
Never becoming what I could be