Wednesday

Hari Ke 32 (Ahad 23/5)

Lena pulak tidur aku semalam. Lepas breakfast pun sambung lagi tidur. Sunday lah katakan. Dua kali aku talipun Deo tapi tak ada dijawab, tak diconnect. Bila talipun DeLinn, dapat pulak tuh. Kalau tak dijawab memang aku nak merajuk dah pasal minggu lepas dua kali aku cuba call tapi tak dapat. So aku ceritalah aku punya developments.

Dia kata AM sama NekRock nak kan alamat aku (sama Alien Number) sebab nakhantar sepasang baju untuk aku pakai masa keluar penjara nanti dan jugak surat. Tersengih jer aku mendengarnya sebab aku rasa AM sama NekRock nih macam expert jer, macam tahu jer apa yang orang selalu buat, hantar baju dan surat. Diaorang nih selalu tengok tv gamaknya kot? Tapi aku kata tak payahlah sebab aku mungkin akan lama kat sini, dan bila aku keluar nanti aku akan dikasi balik pakaian yang aku pakai masa ditangkap ituhari. Masa beritahu DeLinn yang keluar penjara nanti aku akan pakai t-shirt Australia yang dia kasi dulu tuh, tiba-tiba aku jadi sebak pulak, tertaksengaja terkeluar airmata ekekekekek

Suruh dia updatekan blog aku, beritahu pasal kemungkinan aku akan lama lagi di Batavia nih. Then cuba talipun Deo lagi sekali (kalau tak dapat connect, memang tak tenteram aku, tak dapat tidur ekekeke), nasib baik dapat. So sembang-sembang gitulah, aku pun lupa pasal apa tapi bila cakap pasal kehidupan aku kat sini, dia tanya aku, "Ko selsema ker?" sebab dia dengar aku lain macam aje. "Ha ah, aku selsema", aku tipu dia. Deo suruh aku khatam baca Quran 2 tiga kali untuk tenteramkan hati, jugak pasal aku tak ada kerja lain dah nak dibuat. Entahlah, lambat nih, dah dekat sebulan dah aku baca tapi baru Juzuk 25

Aku masih rasa sedih dengan news semalam (yang aku akan lama kat sini) so itu yang buat aku down aje, tak main chess sangat pun, tak sembang-sembang sangat pun. Aku banyak lepak aje kat kerusi di upper tier tuh sambil pura-pura tengok tv, sambil memerhatikan detainees lain yang semuanya macam happy aje.

Sampai dekat $40 worth of jajans yang aku order dari Commisary harinih. Aku nak makan aje, selama ini aku jarang sangat makan jajan tapi sejak duduk penjara nih best pulak, sesambil sembang sesambil makan. Lagipun aku dapat ramai kawan, orang suka kat aku pasal aku selalu offer diaorang something.

The rest of the evening biasa aje, aku rasa macam malas dah sembang dengan orang pasal kes aku sebab masing-masing kasi different opinions. Luis-Ecuador kata yang paling lama aku kat sini, less than 3 months. Based on what, aku pun tak tahu. Malas nak tanya. Shaban-Palestine pulak kata, tak sepatutnya aku dicharge under Criminal, sepatutnya aku dalam kategori paling bawah, yang beruniform biru.
.