Wednesday

Hari Ke 31 (Sabtu 22/5)

Malas sungguh nak bangun Subuh tadi, ingatkan dah lewat dah until Nasir-Iran bangunkan aku. Mood masih tak baik harinih, baca Quran/Terjemaham lepas breakfast pun sikit aje walaupun aku cuma tinggal 6 Juzuks aje lagi nak khatam.

Harinih banyak bersembang aje, especially sama Dexter-Jamaica dan Ky-Vietnam/US. Dexter-Jamaica kata dia dapat kerja jadi Barber, every weekend. Kerjanya 6 jam tapi gajinya cuma sedollar. What a slavery lah kan? Dulu aku suruh dia cukur kepala aku, dalam setengah jam aje dapat $ 6 aku kasi. Aku kata tak payahlah kerja jadi Barber, baik kerja bersih-bersihkan tempat makan aje, gajinya sedollar jugak tapi kerjanya santai, cuma beberapa minit aje. Tapi itulah, dia kan ker bapok, tentu dia suka main kepala orang, kan?

Masa head count pukul 11-15 tadi, ada C.O dari unit lain datang, mata dia hitam, bengkak. C.O DioGuardi kata C.O tuh kena tumbuk oleh detainee yang kat Unit A2, kat Unit tuh memang orang jahat-jahat, big sinners semuanya, memang tempat tuh macam penjara pun, ada cell sendiri-sendiri, tak macam Unit aku nih yang lebih macam dorm aje.

Sama Ky-Vietnam/US pulak, asyik sembang pasal Plea Agreement (Plea Bargain) tu aje lah. Dia kata yang dia dah discuss pasal dia punya plea sama Lawyer dia dan dia kata semuanya tuh takes time. Dia masuk sini 3 minggu lebih awal dari aku dan sampai sekarang belum siap Plea Agreement dia. Itu yang dia pelik apa pasal aku punya dah didraftkan, melalui talipun aje pulak tuh.

Basically harinih macam semalam jugaklah, sedih aje tengok keadaan sekeliling. Now it's safe to say yang Keita-Sierra Leone is no longer a Muslim sebab dia sendiri yang kata gitu kat aku. Dia dah pakai salib pun dah, dan dia asyik berkepit dengan gang-gang Pedro-Congo, gang-gang Bible Study tu aje lah. Malam pun aku nampak dia usung kerusi untuk sama-sama ikut diaorang. Aku tak tahu lah tapi dalam hati aku ada kata yang mintak-mintak Tuhan tunjukkan sesuatu, biar ada something terjadi kat Keita-Sierra Leone tuh. (Kalau nak tahu apa jadi kat dia, tunggu entry Hari Ke 160 aku ekekekek)

Lagipun harinih Sabtu, memang tak ada siapa yang suka weekends pun.