Saturday

Hari Ke 14 (Rabu 5/5)

Harinih macam semalam jugak, dua kali buat finger-stick, sebelum breakfast dan sebelum lunch, readings dia 91 dan 92. Ok kot readings macam tuh, rasanya aku tak akan disuruh buat finger-stick dah untuk sementara waktu, nanti akan dibuat waktu malam pulak.

Officer yang handle pasal duit aku ada datang ke Unit, dia kata duit dah diterima dari Kimberly. Aku sepatutnya dah dapat account statement pun dah. Bila aku tanya pasal barang aku, dia kata Officer lain yang handle pasal tuh. Aku tak kisah, asalkan duit dapat.

Ramai jugak yang datang Muslim Service harinih. Parminder-India pun turut sama datang sebab 2 Singhs dari Unit B2 pun ada datang. Biasanya diaorang sembang melalui pagar aje tapi kalau datang ke Service nih bolehlah lepak sembang-sembang tanpa ada penghadang. Mamat yang aku jumpa masa kat lokap court dulu tuh pun ada datang, dia satu Unit dengan aku, Espinoza-Guatemala nih. Dia ikut jugak masa sembahyang, entah, aku tak tahu entah-entah dia Islam. Yang peliknya ada satu Mamat Bangla yang beruniform merah (criminal kelas atasan) dia nih tak sembahyang, setahu aku semua Bangla tuh Islam.

Masa lunch tadi Nasir-Iran sama Jihad-Morocco macam gaduh-gaduh lagi. Jihad-Morocco asyik lalu lalang kat meja Nasir-Iran sambil kata, "I don't want to fight, I don't want to make trouble". Rupanya dia nih ada buat lapuran kat mana-mana Officer yang datang kat Unit kitaorang pasal Nasir-Iran.

Petang pulak Muhamad-Guyana gaduh dengan gagak, tapi nasib baiklah dia ramai member, di sini ada 5 Guyanans so gagak tuh takut jugaklah bila kelima-lima Guyanans to ajak dia gaduh. Kat sini walaupun ramai gagak tapi diaorang nih gaya aje lebih tapi penakut.

One of the Mamats of the elite group dibebaskan harinih, aku memang kurang berkenan dengan dia nih walaupun aku tak ada apa-apa urusan dengan dia. I just don't like the sight of him.

Lepas dinner cadang nak lari-lari seseround dua kat rec-yard tapi ternampak pulak ImamKhan-Pakistan yang kat Unit sebelah so sembang aje lah dengan dia.

Lepas Maghrib sempat main ping-pong sama Nasir-Iran dan Yousef-Somalia. Then sementara tunggu Isyak, sambung main chess sama Keita-Sierra Leone, dia nih pelik sikit, kalau masa rajin tuh, awal-awal lagi dah sediakan tempat untuk sembahyang. Kalau time malas tuh, bila diajak sembahyang dia buat bodoh aje. Lagi satu, dia nih kuat menjerit sambil mencarut. Bukan kuat sikit-sikit tapi memang kuat betul-betul kuat sampaikan orang lain semua pandang dia.

Aku jadi Imam sembahyang Maghrib sama Isyak harinih, diaorang kata orang Malaysia pandai mengaji, sedap aku melagukan Surah-surah tuh. Aku ok aje cuma aku kena selang-seli kan baca Surah, ini kang kalau baca Surah yang sama aje setiap kali sembahyang, diaorang akan tahu yang aku tak hafal banyak surah. Bukan aku tak hafal cuma aku tak berapa konfiden. Lagi satu, diaorang kata aku baca tak berapa kuat, aku malaslah baca sampai orang yang a few bunks away pun boleh dengar.