Monday

Hari Ke 8 (Khamis 29/4)

Harinih barulah aku dapat vegetarian foods sebagai my diet. Alahai sedihnya, nasi putih sama berbelas bijik brussel sprouts, pastuh 4 keping roti. Rasta-Guyana kata dia nak try jugak jadi vegetarian pasal dia bukan Muslim, so tak dapat nak request for Kosher foods. Parminder-India kata dia makan apa saja, so mewahlah dia dengan makanan yang tah apa-apa tuh sebab semua makanan orang dikutipnya. Aku makan takat alas perut aje, lagipun aku tak boleh makan banyak. sebab masalah malu nak berak, kan? ekekekek

So lepas lunch/Zohor sembang-sembang dengan Parminder-iIdia ajelah aku sambil tengok tv Spanish channel yang asyik tayang soap opera aje kerjanya, sexy gila pelakun-pelakun kat tv tuh.

"Do you like pussy?". I like pussy", kata Parminder-India. Ma cibai, itu yang ditanya nya. Aku buat tak tahu aje so dia tahu lah yang tak minat nak cerita pasal benda-benda gitu tuh. So aku tak sembang dengan Rasta-Guyana dah lah sebab aku dah dapat kawan baru, yang jauh lagi best dari dia, orang Asia pulak tuh.

Lepas dinner aku mulanya sembang sama Shaban-Palestine, then ternampak ImamKhan-Pakistan, rupanya dia kat Unit B2 yang sebelah Unit C1 kitaorang. Kedua-dua rec-yard nih bersambung so kitaorang boleh sembang melalui pagar aje lah. Shaban-Palestine cerita pasal dia dulu-dulu, banyak kesan peluru kat badan dia, then dia cerita yang dia cuma ada satu testicle aje. Melarat sampai ke situ tuh pasal ImamKhan-Pakistan kata kat aku yang Malaysia lawa, banyak unta-unta. Ish, sejak bila pulak Malaysia ada unta? Then melarat kisah hati unta yang boleh dibuat ubat. Bila Shaban-Palestine cerita pasal dia ada satu testicle, terus aku teringat film While You Were Sleeping, mamat tuh ada telor sebijik jer pasal yang sebutir lagi tercucuk pensil or something.

Lepas tuh sembang pulak sama Parminder-India ajelah aku, kitaorang sembang kat rec-yard sambil jalan-jalan berpuluh kali rounds. Sebijik macam dalam wayang. Tapi aku mudah angin jugak dengan Parminder-India nih sebab English dia tah apa-apa, dia selalu tak faham, dia selalu tanya berulang kali benda yang aku dah explain. Semuanya pasal process pengdeprotasianlah, pasal hal-hal penjara sebab dia nih kan ker banyak kal dah dipenjara. Dia dah lali dan dah tak kisah dah, lagipun lepas dipenjara kali ini dia kemungkinan besar akan dapat jadi American citizen yang sah.

Ada 2 detainees baru yang masuk harinih, kedua-duanya amigos. Aku kalau dengan amigos nih susah sikit nak buat kawan sebab sini
ramai amigos lain, diaorang cepat dapat kawan.

Martin-Poland beritahu yang girlfriend dia dah dapat email dari NekRock, siap kasi nombor talipun lagi. NekRock kata (melalui email tuh) yang dia baru balik dari vacation dan tak sempat nak bukak email, tu pasal lambat dibalas. Martin-Poland kata girlfriend dia hantar a few emails kat NekRock. Risau jugak aku mula tuh, manalah tahu kalau-kalau NekRock bengang dan marah kat aku. She has no reason to be mad at me pun kan? Aku jer yang fikir bukan-bukan ekekkekeke ---------------------------------------------------------
Ok, ini one of the few emails yang grilfriend Martin-Poland hantar kat Nekrock, yang Nekrock forward kan kat aku semalam. Untuk pengetahuan mereka-mereka yang tahap pemikirannya terlalu lembab, entry nih aku tulis masa aku di penjara dulu, cuma aku salin balik aje sekarang nih. Dan email nih NekRock forwardkan kat aku semalam. Semalam means 4/10/2010, hari aku menaip balik semula entry nih. Maaf di atas kekeliruan ini. Sekian, Terima Kasih.

---------------------------------------------------------
From: zzzzzzz@gmail.com> Date: Sun, Apr 25, 2010 at 5:07 PM
Subject: SOS FROM JOHARI Alternative way you can speak to him if you do not feel comfortable giving your number to a stranger
To: xxxxxx@gmail.com


I am Truly sorry if this is an imposition. This message was passed along to me from my Husband who is also being detained there:

Johari is being detained in Batavia,NY until he is deported, He would like to call you but does not have your phone number. I will be receiving a phone call from my Husband tonight or tomorrow morning so if you could please get back to me as soon as it is convenient for you I can pass the number along to my husband who will give the number to Johari so he will be able to call you. I understand that you do not know me and may not feel comfortable giving me your phone number. If that is the case here is an alternative way you can gat your number to him. This is a link for the place he is being held there is a number you can call and leave a message for him which they would pass on to him. You would have to wait until tomorrow because the number is only answered during regular office hours. Here is the link:
http://www.ice.gov/pi/dro/facilities/buffalo.htm There is a lot of information on the page so below I pasted the the relevant info you need if you wish to contact him ----------------------------------------------------------
Mulanya aku ingatkan nak communicate dengan NekRock melalui girlfriend Martin-Poland aje tapi macam menyusahkan dia pulak. Lagipun Martin-Poland ada kata yang kemungkinan besar dia akan dipindahkan ke penjara di Ohio untuk menghabiskan another 7 months of jail time. Teringat jugak yang nak mintak guna phone account/pin dia aje untuk call NekRock tapi itu macam dah naik atas kepala pulak lah kan?

Aku cadangnya nak talipun NekRock (adusss, lenguh aku, balik-balik nama NekRock yang naik nih. Balik-balik nama NekRock yang naik ekekeke. Agaknya lah kan, sebab masa tuh aku berkeadaan gitu, itu yang aku rasa kalau banyak kali mention nama NekRock atau AM, jadi hilang sikit tahap ketensyenan aku) nak suruh dia masukkan duit ke account penjara aku. Dia boleh ambik duit dari bank dia yang aku guna tuh. Tapi, menyusahkan dia sangatlah, dia baru balik cuti. Tak apalah, aku tunggu duit aku yang Rainbow Bridge tuh ajelah.